در نمایشگاه های ساختمان در سطح کشور غرفه هایی از شرکت و صنایع مختلف از جمله صنایع رنگ رزین ، صنایع کاشی سازی، سرامیک سازی و سرویس های بهداشتی، سونا، استخر و شوتینگ، صنایع تاسیساتی ساختمانی، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، نماهای ساختمانی، بالابرها یا همان آسانسورها، لوله سازی، سیمان، بتن، در و پنجره، آسفالت، عایق ها، تاسیسات آب و فاضلاب، صنایع برق در نمایشگاه حضور دارند. در این زمینه ایجاد فرصت های تعاملی داخلی و خارجی و همچنین بوجود آوردن فضای رقابتی مطلوب استفاده از تبلیغات هدفمند به جهت جذب فرصت های شغلی مناسب و برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از نمایشگاه میزبانی و برپایی نمایشگاه های ساختمانی در ابعاد بین المللی برای هر کشوری می تواند زمینه ساز فرصت های خوب اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشد. غرفه سازی در این نمایشگاه بسیار حائز اهمیت است بههمین دلیل غرفه سازی در اصفهان و غرفه سازی در تهران این موضوع نمایشگاهی بسیار مورد توجه قرار میگیرد.
محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در شمال تهران، بزرگراه چمران واقع شده است. مساحت کل نمایشگاه حدود ۸۵۰٬۰۰۰ مترمربع است که از این مساحت ۱۲۰٬۰۰۰ متر مربع فضای سرپوشیده و ۳۵٬۰۰۰ مترمربع فضای باز نمایشگاهی، حدود ۲۲ هکتار فضای سبز و نیز ۲۱ هکتار راههای دسترسی به سالنها و محوطه ی نمایشگاه است. در نمایشگاه بینالمللی تهران مسجد حضرت ابراهیم به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و مناری به ارتفاع ۷۰ متر قرار دارد. نمایشگاه بین المللی تهران دارای سه درِ ورودی است که دو درِ جنوبی و جنوبغربی از سمت خیابان سئول است و درِ شمالی نیز از بزرگراه چمران میباشد. محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران، واقع در شمال تهران، حوالی منطقه جنوبشرقی دانشگاه شهید بهشتی است. نمایشگاه تهران هرساله با برگزاری تعداد زیادی عنوان نمایشگاهی نقش مهمی در رونق اقتصادی و چرخه صنعت ایفا میکند که شرکت کنندگان در هر یک از این نمایشگاهها با برپایی غرفه هایی به معرفی خدمات و محصولات خود در غالب آن عنوان می پردازند. غرفه سازی نمایشگاهی یکی ازراه های جلب نظر بازدیدکنندگان از غرفه و راه کاری برای هرچه بهتر نمایش دادن خدمات و محصولات یک شرکت درهنگام حضور در نمایشگاه می باشد . نمایشگاه بین المللی تهران فرصتی مناسب در جهت ارائه محصولات و خدمات شما برای حضوری قدرتمند در بازارهای داخلی و خارجی می باشد. هنگام غرفه سازی نمایشگاه تهران باید به زیر اشاره کرد: غرفه سازی همراه با کف سازی با مصالح ساختمانی از جمله ماسه، شن و سیمان باید به وسیله یک لایه پلاستیک با ضخامت کافی محافظت گردد، ساخت فضا به صورت محصور و فاقد دید به عنوان آبدارخانه، انبار، اتاق مذاکره و یا هر عنوان دیگر مجازنمی باشد، در صورت غرفه سازی نمایشگاهی قسمت های باز یا نیمه تمام و قابل رویت درغرفه ها باید پوشانده شوند، به نحوی که برای غرفه داران دیگر منظره ای بد یا مزاحمت به وجود نیاورند. ضروری است که قسمتهای پشت سازه ها که با نئوپان، چوب و شبکه های آهنی اجرا گردیده است با رنگ آمیزی و زیبا سازی مناسب پوشانده شود. نمایشگاه بین المللی تهران برای برگزاری نمایشگاههای خود در موضوعات مختلف نمایشگاهی شرکت ها و مجریان متعددی را برای این منظور در نمایشگاه انتخاب کرده که از جمله آنها می توان به مواردی چون: شرکت نمایشگاهی خزر اورآسیا، شرکت نمایشگاهی میلاد نور، شرکت بین المللی بازرگانی و نمایشگاهی تهران، شرکت نمایشگاهی پیشگامان صنعت مبلمان پرشیا ، شرکت نمایشگاهی ماندگار تجارت شیرین و غیره اشاره کرد. غرفه سازی در تهران با مجوز رسمی غرفه سازی نمایشگاهی از نمایشگاه بین المللی تهران امکان پذیر است.