نمایشگاه ابزارآلات کارگاهی و ماشین ابزار و نیز نمایشگاه تخصصی بین الملل CNC از عناوین بهروز نمایشگاهی کشور میباشد. هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی صاحبان صنایع با آخرین دستاوردها و انتقال تکنولوژی به کشورمان است که در این راستا با ایجاد اشتغال میتوان در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرد. نمایشگاه صنعت در بسیاری از شهرهای ایران برگزار میگردد. در سالهای گذشته نمایشگاه صنعت به عنوان نمایشگاه فروش وسائل و دستگاههای استوک وارداتی از خارج ایران مورد بهرهبرداری قرار میگرفت ولی از زمانی که ورود ماشین آلات دست دوم با منع قانونی روبه رو شد، این نمایشگاه ها از رونق افتاد و بازخورد قبلی خود را ندارد. حال با برگزاری نمایشگاه های ابزار امید به رونق دوباره این عناوین نمایشگاهی میرود.
نمایشگاه صنایع غذایی و صنایع وابسته به عنوان مهمترین رویداد تجاری مربوط به صنایع غذایی و تجهیزات کشاورزی در سطح خاورمیانه معروف است. با توجه به نقش ارزنده و مهم نمایشگاههای بین المللی صنایع غذایی و صنایع وابسته در تبادل اطلاعات فنی بازرگانی و آشنائی صاحبان صنایع و پژوهشگران و دستاندرکاران با آخرین دستاوردهای صنعتی و فنآوری روز جهان و همچنین به منظور معرفی توان تولید و صادرات ایران، نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته معروف به ایران آگروفود هر سال برگزار میگردد. این نمایشگاه به دلیل نوع خاص عرضه و نمایش محصولات غذایی هر ساله از تعداد زیادی بازدیدکننده در طول زمان برگزاری نمایشگاه پذیرایی مینماید که همین امر بر اهمیت هرچه بیشتر طراحی و اجرای غرفه در این نمایشگاه تاکید مینماید.
نمایشگاه بین المللی تبریز یک مرکز نمایشگاهی در شرق تبریز است که همه ساله محل برگزاری نمایشگاههای داخلی و بین المللی در زمینههای مختلف صنعت و تجارت میباشد. هدف نمایشگاه بین المللی تبریز ایجاد ارتباط بین صنعتگران، تجار و مصرف کنندگان و تسهیل تجارت در غالب نمایشگاه بین المللی و داخلی میباشد. همچنین این نمایشگاه بین المللی تبریز هدف توسعه صادرات کشور ایران را دارد. نمایشگاه بین المللی تبریز با بودجه مردمی در ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۷۳، افتتاح گردید. از سال ۱۳۶۴ شمسی، جهت رهایی از صادرات تک محصولی و شناساندن کالاهای صادراتی غیر نفتی که سبب رونق اقتصادی کشور ایران میشد، فکر ایجاد نمایشگاه بین المللی تبریز قوت بیشتری گرفت. در سال ۱۳۶۷ شمسی، در پی تغییراتی که در قانون مقررات صادرات و واردات کشور به وجود آمد و با تشویق دکتر سبحانالهی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی برای تأسیس نمایشگاه، پیگیری کارهای ایجاد نمایشگاه بین المللی تبریز شدت گرفت و سرانجام با تحریر اساسنامه اولیه و تعیین تعداد و مبلغ اسمی سهام و به تصویب رساندن آن در هیئت امناء در تاریخ ۶۹/۰۵/۱۷ با به تصویب رساندن اساسنامه و انجام انتخابات هیئت مدیره، شرکت نمایشگاه بینالمللی تبریز رسماً آغاز به کار کرد. شرکت های غرفه سازی دارای گرید نمایشگاه بین المللی تبریز در کلیه مراحل طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی خودملزم به رعایت قوانین و مقررات خاص نمایشگاه تبریز می باشند . این مقررات شامل کلیه مراحل طراحی،اجرا، نورپردازی،برق کشی و... غرفه سازی نمایشگاهی می باشد. که کلیه غرفه سازان نمایشگاه بین المللی تبریز ملزم به رعایت آن ها می باشند .این مقررات در جهت بهبود و سامان دهی روند طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی می باشد. غرفه سازی در نمایشگاه تبریز با استفاده از متریال های متعدد طراحی و اجرا می شود. طراحی غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی در نمایشگاه بین المللی تبریز به صورت های مختلف از جمله، غرفه سازی پروداکت، غرفه سازی ماکسیما، غرفه سازی اسپیس و غرفه سازی ساخت و ساز انجام می شود.