نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و نمایشگاه چاپ و بسته بندی از نمایشگاه های معتبر این حوزه در ایران است که هر ساله به منظور تبلیغات و آشنایی بیشتر با تکنیک های بازاریابی و چاپ برگزار میگردد. نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و نمایشگاه چاپ و بسته بندی رویدادی ۴ روزه است که با هدف ترویج و آموزش علم بازاریابی و علم چاپ جهت موفقیت بیشتر در بازارهای رقابتی برگزار میگردد.
در این نمایشگاه، برقراری ارتباط بین ارائهکنندگان و متقاضیان خدمات بازاریابی و تبلیغات و چاپ و بسته بندی موجب انتقال دانش فنی نوین و موثر میشود. امروزه فقدان کارهای رقابتی مانع از رشد و توسعه دانش و مهارتهای بازاریابی در شرکتهای کشور شدهاست و مدیران بخشهای مختلف شاهد اتفاقاتی هستند که به سرعت قواعد بازی را دگرگون ساخته.
شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد از پیشگامان صنعت نمایشگاهی در خاورمیانه است. این شرکت در سال ۱۳۷۲ تأسیس شد و از سال ۱۳۷۷ به بهرهبرداری رسید. شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد با تعهد به خدماترسانی بهینه در بازارهای داخلی و بین المللی، مجموعه نمایشگاهی و همایشی خود را در سطح جهانی عرضه و با بهرهگیری از تسهیلات فنی پیشرفته و خدمات تخصصی طیفی وسیع از نمایشگاهها را برگزار میکند. هدف نمایشگاه مشهد تسهیل توسعه صنعت نمایشگاهی ایران و ترویج تبادل و رقابت نمایشگاهی در محدوده این صنعت است. نمایشگاه مشهد با بهرهگیری از محیطی عالی و تجهیزات نمایشگاهی پیشرفته و کارکنان متخصص ارائه خدمات بهینه خود را تضمین میکند. این مرکز هرساله میزبان بیش از ۴۰ نمایشگاه ملی و بینالمللی با مشارکتکنندگانی از بیش از ۲۰ کشور است. نمایشگاههای بینالمللی ساختمان، خودرو، کامپیوتر، لوازمخانگی و گردشگری که هرساله بهطور منظم برگزار میشوند از بزرگترین نمایشگاههای کشور هستند. کل مساحت نمایشگاه ۰۰۰/۶۰۰ مترمربع است که فاز یک آن با فضای مفید نمایشگاهی به وسعت ۲۵۰ هزار مترمربع بهرهبرداری شده است. فضای مسقف آن به وسعت ۰۰۰/۲۰ هزار مترمربع و فضای باز مفید آن ۲۰ هزار مترمربع هست. فضای سبز به وسعت ۸۰ هزار مترمربع محیطی دلپذیر و باصفا میسازد. نمایشگاه مشهد سالانه میزبان بیش از ۳ میلیون نفر بازدیدکننده است. نمایشگاه مشهد با مدیریت متخصص و حرفهای خود مکانی چند کاربردی برای برگزاری نمایشگاهها، درس گروهی و مراسم مختلف است که با طراحی پیشرفته خود پاسخگوی نیازهای غرفه داران و بازدیدکنندگان هست. نمایشگاه مشهد با تجهیزات نمایشگاهی پیشرفته خود برای برگزاری هر نوع رویدادی و در هر مقیاسی مکانی ایده آل برای شماست. شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد دروازه اقتصادی آسیای میانه هست. نمایشگاه مشهد فرصت مناسبی برای تبلیغ و ارائه محصولات شرکتها می باشد. غرفه سازی در نمایشگاه مشهد تابع مقررات نمایشگاه بین المللی مشهد امکان پذیر است که این مقررات در سایت نمایشگاه بین المللی مشهد قابل مشاهده است. ساخت غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی در سالن های متعدد نمایشگاهی صورت می گیرد. طراحی غرفه باید طبق ضوابط و مقررات نمایشگاه مشهد انجام شود که در حین غرفه سازی مشکلی به وجود نیاید. غرفه سازی نمایشگاهی در این نمایشگاه با مصالح متعددی انجام می شود.