برای انعقاد هرنوع قراردادی باید به نکات عمومی قراردادها توجه کرد. اما باتوجه به نوع فعالیت انجام شده حتما هر قرارداد شامل نکات اختصاصی خواهد شد. قرارداد غرفه نمایشگاهی نیز از این مهم مستثنی نمیباشد. در عقد قرارداد غرفه نمایشگاهی باید به نکاتی توجه نمود که در زیر به تعدادی از آنها اشاره میکنیم، تا بتواند شما را در بستن قرارداد غرفه نمایشگاهی یاری نماییم.
در قرارداد غرفه نمایشگاهی حتما زمان و مکان برپایی نمایشگاه باید قید شود بهصورتی که مشخص باشد چندروز قبل از شروع نمایشگاه، زمین غرفه به غرفه ساز تحویل داده خواهد شد توسط برگزار کننده نمایشگاه و همچنین درصورت تغییر و یا کنسل شدن عنوان نمایشگاه نحوه محاسبه هزینههای شرکت غرفه ساز در قرارداد غرفه نمایشگاهی به چه صورتی خواهد بود.
به طور کلی در قرارداد غرفه نمایشگاهی ، مشارکت کننده باید متعهد به پرداخت هزینههای غرفه سازی و همچنین پرداخت هزینههایی که از سوی برگزار کننده در جهت ساخت غرفه به پیمانگار تحمیل خواهد شد را بنماید. در ادامه نحوه پرداخت و نحوه تایید طرح نهایی به صورت مشخص باید در قرارداد غرفه نمایشگاهی قید شده باشد.
پیمانکار که در واقع غرفه ساز میباشد باید در قرارداد غرفه نمایشگاهی متعهد به تحویل غرفه در زمان دقیق شود و در قرارداد غرفه نمایشگاهی مشخص نمودن میزان خسارت به ازای هرساعت تاخیر پیمانکار ذکر شود. باید ساخت غرفه را باتوجه به نقشه و طرح به تایید رسیده توسط کارفرما را به صورت کامل تحویل مشارکت کننده نماید. لازم به توضیح است باتوجه به کم بودن زمان غرفه سازی، مشارکت کننده نباید توقع ریزهکاریهای طراحی و اجرای فضاهای داخلی را از غرفه ساز داشته باشد و چه بهتر که این مطلب نیز در متن قرارداد غرفه نمایشگاهی ذکر شده باشد.
مشخص نمودن نحوه و مبلغ قرارداد به صورت دقیق در قرارداد غرفه نمایشگاهی بسیار مهم است.
باید در متن قرارداد غرفه نمایشگاهی حتما به نحوه تحویل غرفه به مشارکت کننده اشاره شده باشد. بهترین روش متن قرارداد غرفه نمایشگاهی تحویل غرفه به یک نفر از طرف مشارکت کننده در نمایشگاه به صورت کتبی میباشد.